.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 2 شنبه

* جلسه ديروز هيأت دولت با حضور حجت الاسلام مصلحي و ساير وزرا تشكيل شد. در اين جلسه، رئيس‌جمهور حضور نداشت و رياست آن برعهده محمدرضا رحيمي معاون اول وي بود.
* كشتار شيعيان پاراچنار توسط طالبان از سر گرفته شده است. به گزارش تابناك به نقل از روزنامه اردو زبان "جسارت" وابسته به حزب "جماعت اسلامي" پاكستان، روز شنبه هشت تن از شيعيان منطقه "پاراچنار" پاكستان بدست طالبان با چراغ سبز ارتش پاكستان به شكل فجيعي به شهادت رسيدند. شهر "پاراچنار" در اعتراض به اين جنايت در اعتصاب بوده و سه روز عزاي عمومي اعلام شده است. تلاش براي كشيده شدن دامنه درگيري با طالبان به شمال پاكستان يكي از اهداف اين جنايت هولناك است. به نوشته "جسارت" شهر "پاراچنار" مركز منطقه قبايلي "كورم ايجنسي" در شمال پاكستان است. تنها در طول چند سال اخير بيش از 1450 تن از شيعيان در اين منطقه به شهادت و بيش از 5000 تن ديگر نيز به شدت مجروح شده‌اند.
* عليرغم اشتياق شتابزده‌اي كه مسئولان كشورمان به برقراري رابطه با مصر نشان مي‌دهند، نخست‌وزير دولت انتقالي مصر در اظهاراتي دوپهلو ايران را دولت مسلمان و همسايه خواند كه براي مصر اهميت دارد و به آن احترام مي‌گذارد، اما در عين حال اتهام زني‌هاي كشورهاي عربي مبني بر دخالت ايران در امور كشورهاي همسايه را تكرار كرد. عصام شرف در گفت و گو با روزنامه المستقبل - چاپ كويت - با رد هرگونه ميانجيگري مصر بين عربستان و ايران گفت: ايران بايد به همسايگان احترام بگذارد. نخست‌وزير دولت انتقالي مصر با بيان اين كه هرگز راضي نيستيم لطمه‌اي به هيچ كشوري از كشورهاي حوزه خليج (فارس) وارد شود، گفت: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) بخشي از جهان عرب هستند كه مصر مركز و مادر آن هاست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.